Kan andre end butikker bruge facadeskilte i Aarhus?

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Når man tænker på facadeskilte, og nærmere bestemt facadeskilte i Aarhus, så tænker man måske på alt fra de kulørte facadeskilte med lys i, der drejer rundt, til dem, der er i flere sammenhængende skilte og i tre dimensioner, som man bemærker på banegården, når man ankommer til Aarhus i tog.

De skilte leder en i retning af alt fra steder, hvor man kan sove, spise og fornøje sig, altså, hovedsageligt forretninger, der yder service eller varer, som man har brug for.

Specielt lige ved ankomsten og videre ned ad gågaden, så ser man flere af disse facadeskilte, men de kæmper mindre om ens opmærksomhed, end de store, man så ved banegården.

Det hænger for det første sammen med beliggenheden, hvor man også har penge at rutte med i den store klasse, så man kan få råd til at anskaffe sig et af de større facadeskilte.

Men facadeskiltene ned ad gågaden er jo ofte også den slags, der leder i retning af beværtninger, restaurationer, butikker og videre og dermed samme slags virksomheder, der skal lokke kunder til og ikke så meget de B2B-virksomheder, der ofte bruger andre metoder til at få kunder end at lokke dem til fra gaden.

Derfor ser man alligevel facadeskilte af andre slags end dem, der leder til forretninger i den klassiske forstand, når man befinder sig i den næststørste by i Danmark.

Dog er de ofte ikke lige så “larmende” i deres udtryk, end man ser ved mange andre facadeskilte.

De kan være i to dimensioner, uden lys og være ret så diminutive, og det kan hænge sammen med, at man egentlig bare gerne vil gøre opmærksom på en kontorvirksomhed eller lignende, så inviterede partnere og videre kan finde frem til en.

Man mente måske ikke, at et navn på dørklokken var nok, og en GPS kan jo kun skaffe en så langt, så man skal have hjælp på den sidste strækning.